Kun je iets vertellen over de manier waarop je lesgeeft?
Ik vind het belangrijk dat de leerling een goede basis krijgt op zowel het instrument als op het gebied van de muziektheorie. Ik ben verder erg toegewijd aan de Kodaly methode.
Waarom zou iemand voor jou als docent kiezen?
Ik heb na mijn Blokfluit studies nog een post-hbo Muziek Educatie afgerond, dat maakt dat ik mij erg op mijn gemak voel bij het lesgeven.
Wat doe je buiten de muziekschool?
Ik speel blokfluit in het project Luistergoed in Amsterdam en ik produceer een concert reeks - Clássica em Cacela - die als sinds 2008 in de Algarve/Portugal plaats vindt. Buiten muziek heb ik twee kinderen die mij bezig houden en als er nog tijd over is, ga ik graag zwemmen.
Wat is je leukste herinnering aan een leerling?
Ik vind altijd ontroerend als ik een cadeau van een leerling krijg, zoals een klein tekening, of een lied dat de leerling samen met de ouders heeft geschreven.
Hoe ziet het contact met een ouder van een leerling eruit?
Ik probeer zoveel mogelijk contact met de ouder te hebben. Het liefst komt de ouder binnen de leslokaal aan het eind van de les voor een korte feedback gesprekje.
Wanneer word je echt gelukkig van je werk als muziekdocent?
Als ik een betrokken groep leerlingen voor mij ziet staan en hun volle aandacht heb.
Waarom geef je graag les?
Muziek kan een de toegangsdeur zijn om jezelf, de anderen en de wereld te ontdekken. Ik voel me vereerd als ik de leerlingen die deur mag helpen openen.
Wat is je favoriete muziekstuk of nummer?
Als ik alleen maar een mag kiezen, zou dat de “Brandenburg Concerto no. 4” van J.S. Bach zijn.
Geeft les in de talen:
NL, Engels, Portugees.
Opleiding:
HBO Bokfluit in Escola Superior de Música de Lisboa (bij Pedro Couto Soares) en HBO Blokfluit in Conservatorium van Amsterdam (bij Paul Leenhouts en Erik Bosgraaf). Daarnaast heb ik nog een jaar, als Erasmus , in Utrechts Conservatorium bij Heiko ter Schegget gestudeerd.