“Ik leer je inzien dat je je zwakke punten kunt aanspreken en overwinnen, en dat nog met plezier ook!”
Kinderen, jongeren, jong-volwassenen en oud-volwassenen; ik wil ze allemaal motiveren zo veel mogelijk uit hun vioolspel te halen. Naast technische vaardigheden por ik elke leerling op zelf na te denken over muziek: iedere muzikant, op wel niveau ook, zou zijn eigen muzikale keuzes over het voetlicht moeten zien te brengen. Dat geeft namelijk veel voldoening.
Ik motiveer leerlingen dóór te gaan, te blijven werken. Iedereen denkt wel eens dat het niet lukt, dat hij niet voor de viool geboren is. Dat is misschien ook niet het geval maar ik leer je inzien dat je je zwakke punten kunt aanspreken en overwinnen, en dat nog met plezier ook!
Ik treed met name op als barokviolist in kleinere orkesten en ensembles.
Iedereen is anders! Elke leerling leert op een andere manier en heeft andere ambities. Ik vind het leuk om de beste manier van leren van een leerling te vinden en hem of haar te helpen zijn ambities te verwezenlijken. Of dat nu het spelen van een Mendelssohn vioolconcert is, eindelijk durven improviseren, of zoveel mogelijk plezier hebben door samen met vriendjes muziek te maken.
Dat zijn Marche pour les turkes van JB Lully en Beethovens 7e symfonie. Of nee…toch Mozart 40ste, of het altvioolconcert van Martinu of alle vioolsonates van Schubert. Het zijn er veel!
Wat: bachelor altviool en barokviool, propedeuse Russische taal- en letterkunde
Waar: Conservatorium
Nederlands, Engels (goed), Duits (redelijk), Russisch (matig)